БЕСПЛАТАН ПРЕВОЗ ВЕЛИКА ПОБЕДА РАДНОГ НАРОДА

Нова комунистичка партија Југославије (НКПЈ) и Савез комунистичке омладине Југославије (СКОЈ) одлуку надлежних да од 1.јануара 2025. године јавни градски превоз у Београду буде потпуно бесплатан, са поносом оцењују као велики успех и победу народне кампање чији су најборбенији део, од првог дана њеног спровођења, били управо наша Партија и омладински Савез.
Подсећања ради, још 2011. године покренута је кампања за раскид штетног уговора којим је турској приватној фирми, по основу имплементације Бус плус система, омогућен енормни профит наплатом карата у градском превозу у Београду. Прокламовани су захтеви кампање, да се Бус плус систем укине и да градски превоз буде потпуно бесплатан.
Како је време протицало поједине активистичке групе, које су поред НКПЈ и СКОЈ-а спроводиле ту кампању, сходно својој буржоаској природи иако оставши при захтеву да уговор са Бус плусом мора бити раскинут са друге стране су пак одустале од оног да јавни градски превоз буде бесплатан за све кориснике. За разлику од тих групација, НКПЈ и СКОЈ су од првог до последњег дана кампање заступали становиште да јавни градски превоз мора да буде потпуно бесплатан по угледу на прву земљу социјализма, Совјетски Савез.
Активисти НКПЈ и СКОЈ-а су у оквиру кампање, коју доследно и упорно спроводе пуних 14 година, зацртали остварење два основна циља. Први је био раскид уговора са приватном фирмом Кенткарт којој су буржоаске власти дозволиле да имплементацијом Бус плус система у возилима јавног градског сабраћаја убира значајан део профита оствареног продајом карата. Такав уговор је у потпуности био против интереса како путника тако и самог Града Београда,
Први циљ је успешно остварен почетком 2023. када је уговор о јавно-приватном партнерству са Кенткартом раскинут а најавом увођења потпуно бесплатног јавног превоза у Београду од 1. јануара 2025. године, сасвим је извесно да ће бити реализован и други.
НКПЈ и СКОЈ истичу да је најправеднији и најучинковитији начин да се финансира јавни градски превоз наплата такси приватним компанијама које су екстрапрофитери а таквих на територији Београда има доста.
Иако је Бус плус систем укинут и наплате карата у Београду више неће бити, чиме је кампања Партије и СКОЈ-а окончана победом, интерес радног народа у сегменту јавног градског превоза и даље је угрожен тиме што на великом броју линија саобраћају приватни превозници. На тај начин, потпуно беспотребно, новац из буџета Града одлазу у џепове приватног капитала који зарад стицања профита не води довољно рачуна о исправности и безбедности својих возила.
Стога НКПЈ и СКОЈ захтевају од градских власти да одмах раскину уговоре са приватним превозницима а да све запослене у њима преузме Градско саобраћајно предузеће „Београд“ које би било једино овлашћено за транспорт путника.
Такође, НКПЈ и СКОЈ захтевају од градских власти у свим општинама у Србији у којима постоји јавни превоз да донесу одлуке да та услуга буде потпуно бесплатна као и да могу да је обављају само предузећа у јавном власништву.
НКПЈ и СКОЈ истичу да победа кампање за бесплатан превоз у Београду показује да се по истом моделу, уз висок степен залагања и дисциплине, могу остварити и друге иницијативе за интересе радног народа и омладине. Примера ради, за бесплатно студирање и укидање Болоњске декларације, субвенционисање плаћања комуналних услуга, изградње станова по приступачним ценама за радничку класу и омладину финансиране из буџета, укидање рада недељом за трговачке раднике и тако даље.
НКПЈ и СКОЈ позивају прогресивне организације и појединце у Србији да се прикључе кампањама за спровођење ових као и свих других истинских народних иницијатива.
Секретаријат Нове комунистичке партије Југославије,
Секретаријат Савеза комунистичке омладине Југославије
Београд,
22.12.2024.